Monday 30 April 2012

VIDEO....(versi formal)..hehehe


Video ini adalah video koporat Universiti Kebangsaan Malaysia(UKM) yang kedua saya tonton.. Video ini adalah lebih formal dan internasional kerana mengambarkan UKM secara lebih mendalam dan terperinci.. Video ini mengetengahkan UKM sebagai universiti yang memartabatkan bahasa melayu dan negara Malaysia.. Selain itu, ianya turut menerangkan kejayaan-kejayaan yang telah dicapai oleh UKM sepanjang kewujudan nya serta menunjukkan research-research yang sedang dan telah dilakukan oleh universiti yang menjadi lambang identiti negara Malaysia..

Setiap video mempunyai kelamahan nya masing-masing.. Begitu juga dengan video koporat Universiti Kebangsaan Malaysia ini.. Ini adalah pekara biasa yang tejadi.. So, daripada kritikan, ianya dapat untuk menutup kelemahan yag ada di dalam video ini..

Bagi video yang kedua ini, ianya lebih menumpukan kepada Fakulti Perubatan yang berada di kampus Kuala Lumpur dan kampus Cheras.. Ianya terlalu menekankan research yang dilakukan oleh fakulti perubatan sehingga menenggelamkan fakulti-fakulti lain yang ada di UKM.. Disamping itu juga, di dalam video ini tidak digambarkan situasa dan bagaiamana keadaan di UKM.. Ini sekaligus tidak memperlihatkan panorama indah dan menyejukkan mata yang ada di universiti kebanggaan rakyat Malaysia ini.. 

Ermm... rasa nya ini sahaja yang saya boleh kongsikan bersama.. sebarang kesilapan.. MAAF =)




PeaCe...=P





No comments:

Post a Comment