Thursday 3 May 2012

KELAS CESMED...TERBAIK...

hehehe.. Hari nie memang terbaik bagi kelas Asas keusahawanan dan inovasi(Cesmed).. First time rasa happy sanggat kuar dari kelas Cesmed.. Rasa macam menang anugerah apabila melangkah kaki ke hadapan untuk memberi penerangan..hehehe..

Cerita nya bermula apabila melangkah masuk ke dalam kelas.. Setiba nya di kelas jam 11 pagi, kami disuruh untuk memperbaiki mogul untuk solo player bagi mereka yang mendapat income statement negatif.. Saya bernasib baik kerana income statement saya adalah positif.. Saya hanya membantu rakan-rakan yang mendapat income statement negatif sambil ber FECEBOOK.. hehehe

Apabila sudah siap bagi solo player.. Kami diberi penerangan untuk melakukan bahagian teaming pula.. Memang agak susah untuk memahami cara untuk mengaplikasi nya.. Bagi bahagian teaming, kami dikehandaki bekerja secara berkumpulan iaitu didalam kumpulan yang telah ditetapkan.. Dalam satu kumpulan mempunyai 5 orang ahli dan setiap ahli memegang jawatan tertentu..

Setelah selesai penerangan, kami disuruh untuk mengaplikasi apa yang telah diterangkan untuk bahagian teaming.. Yang melucukan, semasa kami membuat teaming.. Ahli kumpulan saya 2 orang duduk ber facebook, sorang duduk ber online dan hanya 2 orang yang membuat teaming.. Saya hanya mengedit apa-apa yang patut tetapi yang sebenarnya saya bukan la faham sangat..hehehe

Apabila keputusan kumpulan mana yang terbaik dalam membuat teaming, kumpulan saya terbaik dalam 3 daripada ketogori.. Memang pelik dan melucukan.. Kami dipanggil kehadapan untuk memberi penerangan mengenai bagaimana perancangan kami dalam teaming yang dibuat.. Memang kelam kabut apabila masing-masing tidak tau apa yang hendak disampaikan..hehehe..

So, pengajaran nye..beri tumpuan setiap apa yang dibuat...hehehe... btw, kita ENJOY...hehehe



PeaCe...=P



2 comments:

  1. tau xpe afzan kan...mmg terbaik la td...rasa hepy je harini...

    ReplyDelete
  2. Hahaha...
    bkn mu sntiasa hepy kew..

    ReplyDelete